Racos


Anul acesta am ales sa imi fac vacanta la munte si mi-am propus ca in cele 7 zile pe care le am la dispozitie sa descopar cat mai multe atractii turistice in Brasov si in apropierea sa.

Un loc care mi-a placut foarte mult anul acesta a fost comuna Racos, unde se regasesc 4 atractii turistice, mai exact un castel, un lac,  un vulcan si coloane de bazalt. Suna bine, nu-i asa ?

Pe langa asta drumul  pana la locatie este absolut superb, mergi printre munti, cu serpentine , treci prin sate frumos aranjate si instagramabile si relaxarea este garantat.

Racos se afla la 68 de km distanta de Brasov si faci aproximativ 1h20m  pana la locatie.

 O sa va placa si drumul pana acolo, este absolut superb si relaxant sa te plimbi printre munti , privelistea este minunata.

Complexul Geologic Racosul de Jos, este o arie  protejata incepand cu anul 2005  si  cuprinde trei din cele patru obiective , mai exact : Lacul de cristal, coloanele de basalt si vulcanul. Va recomand sa incepeti mica voastra excursie cu acest complex ca dupa aceea sa vizitati castelul.

Lacul de smarald


Lacul s-a format in interiorul fostei cariere Brazi, unde in trecut erau exploatate rocile bazaltice si are o adancime de aproximativ 10 metri.

Am vazut poze, am fost usor reticenta cand am auzit ca acest lac are culoarea smaraldului, insa ajuns in locatie am ramas suprinsa de ceea ce am vazut.

Culoarea era exact ca in poze si linistea pe care am regasit-o acolo m-a ajutat sa ma relaxez tare mult. Am dat si de cateva broscute dragute si de niste pestisori simpatici.


Coloanele de bazalt 

Coloanele au o inaltime de 10-15m si au luat nastere oloanele au luat naștere prin răcirea rapidă a lavei vulcanice. Pe  langa asta se pot observa si etapele geologice.

Pana la coloane o sa aveti de parcus pe jos un drum de aproximativ 5 minute, insa sigur o sa va placa, mai ales daca sunteti pasionati de geologie.

 

Vulcanul Stins

Este vulcanul cu cea mai recenta activitiate  din Romania ,ultimile activitati vulcanice  care a erupt din Romania,  are aproximativ 400 de metri, iar ultimele activități vulcanice au fost înregistrate acum 10.000 de ani. Cu toate acestea, este considerat vulcanul cu cea mai recentă activitate din România.Din pacate vizitarea lui in aceasta perioada este interzisa pentru ca in interiorul vulcanului se realizeaza filmarile serialui Django, insa din cate m-am informat si am vazut in poze este un loc special si te simti ca pe luna.

Există mai multe tipuri de rocă în craterul vulcanului, printre care și piatra ponce, bazalt și zgură, în trecut zona fiind exploatată pentru cea din urmă . Materialul vulcanic a fost utilizat pentru construirea unor clădiri importante din zonă, cum ar fi Cetatea Rupea, Castelul Racoș sau chiar casele locuitorilor.  În 2005, însă, întreaga arie a devenit protejată prin lege, printr-o Hotărâre de Guvern, acum locul fiind foarte bine conservat.

Castelul Sukosd -Bethlen 

 La inceputul secolului 17, in 1624, Sukosd Gyorgy ridica castelul in stil renascentist. Dupa moartea acestuia castelul este donat de catre  Barcsai Akos, contelui  Peter Budai.   Cel din urma neavand mostenitori, il va adopta pe  Samulel  Betlen  si  ii va lasa mostenire acestuia i  ansamblu.Cladirea va ramane in posesia familiei Bethlen pentru 200 de ani. 


In 1873 acesta intra proprietatea contelui Samuel Ferenk Teleky, apoi a fiului sau Samuel Teleki (1845-1916) si in 1903 comunitatea comunei Racos cumpara castelul si astfel satul se extinde pana in aproprierea castelului.

Dupa anul 1918 cladirea este folosita pentru diverse activitati si in anul 1962 devine sediu CAP , iar unul dintre turnuri devine statie de pompieri. Din cauza utilizarii neadecvate odata cu trecerea anilor deteriorarea castelului este din ce in ce mai mare.

Castelul se organizeaza in jurul unei curti interioare rectangulare. Din cele patru colturi ale incintei, s-au pastrat trei  care sunt  marcate de turnuri circulare inalte, care in trecut  erau utilizate ca incaperi de locuit sau saloane de petrecere. 


  Este un castel frumos insa necesita multa restaurare . Cand am fost noi am fost putin dezamagita pentru ca interiorul este complet gol si se lucreaza de foarte mult timp la acesta. Il poti vizita in interior, insa trebuie sa mergi cu grija pentru ca fiind in renovare, exista cateva balustrade de lemn.  Din pacate pentru a restaura acest castel sunt necesare foarte multe fonduri pe care cei din comuna incearca sa le obtina si cu siguranta din suma modica pe care o percep pentru vizitarea  castelului nu vor reusi. 

Costul este 15 ron si include toate obiectivele pe care le-am enumerat mai sus. 

Va recomand sa va duceti, sa vizitati si sunt sigura ca nu o sa regretati. Relaxarea este garantata si este pacat sa nu exploram locuri frumoase din Romania.

Comentarii

  1. Daaa! Am facut si un vlog acolo :D
    https://www.youtube.com/watch?v=byCI7HfavSY

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am intrat sa ma uit :), e frumos si cand este mai frig. Trebuie sa-i fac o vizita si in toamna.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Inspiratie pentru cadourile de Craciun

Aliatul meu in zilele foarte agitate

Cum sa-ti petreci timpul liber cand stai in casa.